poniedziałek, 29 kwietnia 2019

Krajobraz po bitwie – mielecka oświata





Komentując artykuł hej.mielec zatytułowany: "ZNP Mielec: tygodnie bez pieniędzy mogłyby skończyć się destrukcyjnie"

Stosując retorykę bliskiej mi nauczycielki historii, którą bardzo szanuję, strajk w oświacie miał być prawie drugą „Bitwą pod Grunwaldem”. Niestety, rychło się okazało, że  sprzymierzeni „Litwini” jak już zniknęli w lesie po udawanym odwrocie, tak już z niego nie wrócili, tabory przedszkolne od samego początku nie miały ochoty na walkę, święty Grzegorz z hufcami Pospolitego Oręża też szybko zrejterował, a uzbrojony po zęby wypowiadanymi groźbami, owiany mirem sławy poprzednich bitew, król Broniarz, pseudo Jagiełło, skapitulował natychmiast po przystawieniu mu do gardła przez wrażego Urlicha von Jungingen - Morawieckiego dwóch zardzewiałych mieczy. Wojsku, pozbawionemu żołdu, któremu głód zaczął zaglądać w gardła, też zupełnie odeszła chętka do wojaczki. Tylko nieliczni jeszcze pokrzykiwali zza krzaków, ale wstrętny „krzyżak” Morawiecki wziął ich fortelem prawnym w jasyr.

No i nadal rządzą w Polsce „krzyżacy”. Nie udało się. Może we wrześniu. Chociaż przed zimą to tylko Hitler z Napoleonem zaczynali wojny i wiadomo, jak się one dla nich skończyły.

Żeby narazić się obu stronom sporu jednocześnie, od razu na wstępie powiem, że uważam, że zarobki nauczycieli są podło niskie. Winni zarabiać znacznie więcej, niektórzy bardzo znacznie więcej.
Ale nie wszyscy. I może bardzo nie wszyscy.

Od tego miejsca felietonu będę już prawie wyłącznie wrogiem zaciężnych hufców socjalnego ruszenia polskiej oświaty. Czyli szkoły w jej obecnym kształcie. I większości pracujących w niej nauczycieli, którzy nie chcą i boją się zmian.
Choć  może – siłą rzeczy – stanę się też  trochę wrogiem „krzyżaków” którzy jak do tej pory żadnej sensownej drogi do wyjścia z socjalistycznego modelu polskiej szkoły nie zaproponowali. Jak zresztą wcześniej Pospolite Oręże, czy socjalny lud z PSL. Bo tą reformą nie jest likwidacja gimnazjów, z której nie wiadomo, co dobrego wyniknie, choć którą jednak lekko popierałem i nadal mi nie przeszło.

Przeczytałem - jako pewnie jeden z nielicznych - większość komentarzy pod artykułem w hej.mielec „ZNP Mielec: tygodnie bez pieniędzy mogłyby skończyć się destrukcyjnie”. Po raz pierwszy chyba pod jednym artykułem było tak wiele komentarzy. Gdy piszę wieczorem ten felieton jest ich już 164 i wciąż przybywają kolejne.
Ilość komentarzy świadczy wg mnie nie o ilości hejterów, opluwających nauczycieli, choć pewnie i tacy tam są, ale o wielkim zaangażowaniu społeczeństwa w ten strajk, przy równocześnie wielkiej krytyce jego uczestników.

Radykalne raczej oceny strajku kontrastują z dość niemrawą  jego obroną w wykonaniu zadeklarowanych nauczycieli lub osób, których wpisy na stan nauczycielski wskazują.

Z obu stron są wpisy, których być  nie powinno. Ale szczególnie ze strony nauczycieli, samych siebie uważających za lepszych od „strefowego plebsu”.

Ta pogarda do drugiej strony sporu– a obie gardzą sobą nawzajem - jest bardziej rażąca w wykonaniu nauczycieli właśnie. Więcej, niektóre wpisy świadczą o jakimś oderwaniu komentujących nauczycieli (lub ich bliskich) od rzeczywistości, że wypada tylko zapytać, w jakim oni świecie żyją
Bo co powiedzieć o takim komentarzu: Wy będziecie pisać o SSE - jak pracujecie na SSE że codziennie na przerwie w sklepach są kolejki po piwo.... czy widzieliście nauczycieli stojących na przerwie z piwem w reku?

Właściwie te komentarze czytałem z przykrością. Staram się być w miarę obiektywny w sądach i oceniając obiektywizm stron sporu więcej racji i obiektywnego spojrzenia przyznaję stronie niepedagogicznej.
Kiedyś mówiło się, że coś jest niepedagogiczne, jak było niewychowawcze, ba, psujące morale czy nawet moralność.
Czy dzisiaj, po tym strajku, ktokolwiek by tak rozumiał to słowo?
Bo czy pedagodzy zachowali się „pedagogicznie” w stosunku do swoich uczniów? Jestem przekonany, że nie. Na dodatek lata miną, zanim odzyskają jaką taką „pozycję pedagogiczną”.

Jak mówiłem – popieram żądanie płacowe nauczycieli, ale tylko tych dobrych, najlepszych, najbardziej zaangażowanych, zdolnych i starających się. A ponieważ nauczyciele chcą dla wszystkich po równo, nie dając nic za to, to ich w efekcie nie popieram.

W komentarzach obie strony rzucały sobie w twarz, że jak się nie podobają zarobki to zmieńcie pracę.
Jakoś tak jest, że  pracę zmieniają tylko ci ze „strefy”. Nie słyszałem, by robili to niezadowoleni bardzo nauczyciele. Czy to nie jest symptomatyczne? Czy ktoś wie, dlaczego tak jest?

Czy ktoś zna szkołę, do której przyjmują bez znajomości? – pyta w dyskusji jakiś internauta. Chyba w Mielcu nikt nie zna. O czym to świadczy? Że zawód nauczyciela nadal jest w cenie. Mimo takich zarobków. I że trzeba sięgnąć po znajomości, jak się chce zatrudnić samemu, albo dziecko. Albo dostać więcej nadgodzin. Tam gdzie jest dobro reglamentowane – bo jak widać nadal jest to dobro -  i gdzie reglamentuje urząd, nie rynek, tam zawsze będzie korupcja.
A dlaczego ten zawód wciąż jest pożądanym dobrem? Każdy ma swoją odpowiedź. Mało kto już teraz uwierzy, że z miłości do nauczania dzieci.
 

I na koniec jeszcze jeden cytat internautki:
NIKA13:46, 28.04.2019
JESTEM PO STUDIACH. NIE ZAZDROSZCZĘ PANU / PANI; NIE KAŻDY SIĘ DO TAKIEJ PRACY NADAJE. ALE BEZ PRZESADY SAMI PAŃSTWO WYBRALI TAKI ZAWÓD. NIE MA I NIE BYŁO CHYBA PRZYMUSU PODEJMOWANIA ZAWODU NAUCZYCIELA. ZAWODOWO PRACUJE PONAD 19 LAT I JAK NIE ODPOWIADAŁY MI WARUNKI PRACY LUB PŁACY TO NAJZWYCZAJNIEJ W ŚWIECIE ZMIENIAŁAM ROBOTĘ. GODZILI SIĘ PAŃSTWO NA TAKIE WARUNKI PŁACOWE Z JEDNOCZESNYM PRZYZNANIEM PEWNYCH PRZYWILEJÓW JAK NP: WAKACJE, FERIE, 13, ROCZNE URLOPY - WSZYSTKO PŁATNE. OK. CHYBA PAŃSTWO JEDNAK NIE ZAUWAŻAJĄ JAK WYGLĄDA PRAWDZIWE ZYCIE W REALU. A DYSKUSJA O SKOŃCZENIU STUDIÓW TO CHYBA TEŻ PRZESADA. LITERY I CYFRY CHYBA SIĘ TEŻ NIE ZMIENIAJĄ Z TYGODNIA NA TYDZIEŃ, A JEŚLI CHODZI O SZKOŁY ZAWODOWE / BRANŻOWE TO CHYBA KPINA - NAUKA ZUPEŁNIE ODERWANA OD AKTUALNYCH REALIÓW I DOSTĘPNYCH TECHNOLOGII. PROSZĘ MOJEJ WYPOWIEDZI NIE TRAKTOWAĆ JAKO JAKIŚ HEJT ( BO TERAZ JEST TAKA MOWA NA OKREŚLANIE OPONENTÓW I ICH PUNKTU WIDZENIA). ROZUMIE, ŻE KAŻDY CHCE MIEĆ LEPIEJ I WYGODNIEJ, ALE NIC NIE STOI NA PRZESZKODZIE ABY O SWOJE SPRAWY ZADBAĆ SAMEMU I NIE OCZEKIWAĆ MANNY Z NIEBA WIKŁAJĄC W TO CZĘŚĆ LOKALNEJ SPOŁECZNOŚCI .


Niedługo przyjdzie wrzesień. Radzę jednak nauczycielom rozważyć – po przeczytaniu być może załączonej dyskusji, albo i bez czytania – czy kolejny strajk spotka się choćby z połową tej sympatii, jaki obecny miał na samym początku. Bo ja uważam, ze nie.
I czy warto tracić tę resztkę szacunku, która jeszcze została?





PS. A tu dyskusja spod artykułu na hej Mielec. Kto chce i ma czas, niech sobie poczyta. Na czerwono zaznaczyłam bardziej uderzające wpisy przeciwników strajku, na żółto obronę nauczycieli lub ich sympatyków.


gienia21:50, 27.04.2019
porażka, porażka i jeszcze raz porażka


Byście swoja21:57, 27.04.2019
determinację pokazali na Blokadzie Krono lepiej....
Na korkach się odkujecie - nie placzcie zbyt mocno.....bo ja na pewno nie będę.


Drodzy nauczyciele22:01, 27.04.2019
Ja, pracownik mieleckiej strefy, nie jestem wstanie "urobić" na Wasze wygórowane oczekiwania. 1000zł do podstawy to przy 20 letnim stażu nauczycielskim wychodzi jakieś 1300 zł. Kto dzisiaj dostaje podwyżki na takim poziomie? Totalny absurd!


Rozbawiony23:00, 27.04.2019
Przecież chytra baba z Brzeszcz powiedziała,że pieniądze są wszystko. wystarczy nie kraść.
Skoro nie ma, to znaczy że PiS kradnie


Hd07:02, 28.04.2019
Nawet gdyby pieniądze w budżecie były, to chytry nierobie z Mielca, nauczyciele na nie nie zasługują. A po tym co odstawili podczas strajku powinni zostać zwolnieni, do pracy należy przyjąć młodych, bo aktualna kadra, która strajkowała to intelektualne dni.


parauszek22:01, 27.04.2019
"Drodzy'' nauczyciele tym strajkiem w oczach społeczeństwa zeszliście na dno. Posłuchajcie ludzi co o tym sądzą to może co niektórzy zrozumieją co zrobiliście nie tak.


Bo son22:06, 28.04.2019
Nie dno a metr POniżej mułu.


Monika08:00, 29.04.2019
Rodzice komentujacy w wulgarny i obrazliwy sposób zeszli na dno, nie nauczyciele.


Bo son08:52, 29.04.2019
Moniko czy rodzice nie zostali do tego sprowokowani? My żyjemy w Polsce czy w bogatych Niemczech lub Norwegii? Trzeba chyba realnie podchodzić do żądań płacowych a nie stawiać wygórowane żądania i nie być w stanie spuścić z nich nawet przysłowiowej zlotowki bo pan Broniarz dostał takie wytyczne od kolegow z opozycji którzy chcą wszelkimi sposobami odsunąć PiS od władzy...a wracając do Niemiec to tam przy 82mln. mieszkańców jest 500.000 nauczycieli a u nas przy 37mln. jest 700.000 nauczycieli tam mają 26 dni urlopu i wakacje nie płatne


Bo son08:58, 29.04.2019
u nas nauczyciele mają płatne 3 miesiące, tam nie mogą strajkować bo jest zapis w konstytucji i oczywiście w Niemczech nie ma rocznego urlopu na podratowanie zdrowia natomiast w Norwegii nauczyciele co roku w wakacje przygotowują się do egzaminu by podpisać kontrakt na rok następny (i tak co roku). Pozdrawiam i realizmu w ocenie życzę.


Monika12:11, 29.04.2019
Myślę że w Polsce nauczyciele też mogliby w wakacje odbywać kursy, studia podyplomowe - gdyby były organizowane. Niestety nie są. A myśle, że wielu nauczycieli wolałoby to zrobić właśnie w wakacje, a w roku szkolnym skupić się tylko na pracy z dziećmi.

Czy zostali sporowokowani? Może i tak - przez rządzących. Ale to nie powód by wyzywać, wyklinać, wulgarnie obrażać ludzi w Internecie. Można swoje zdanie negatywne wyrazić w sposób kulturalny


Terroryści z ZNP22:03, 27.04.2019
196 49
Nie zapomnę do końca życia tych trzech tygodni przetrzymywania moich dzieci jako zakładników. Im tylko przywileje i kasa w głowie a nie dobro naszych dzieci. Wstyd.


crazy iwan22:59, 27.04.2019
Taa pewnie, poczuj się jak rodzic a nie klasyczny pisowskitrol.
Też walczyli o przyszłość twoich dzieci, chyba że jesteś emerytem i za kasę takie bajki piszesz.
Pozdrawiam wszystkie trole które za kasę wątki podtrzymują.
Kocham i szanuję nauczycieli - dzięki nim świat jest bardziej zrozumiały...........


Rozbawiony23:04, 27.04.2019
Widzę, że świetnie operujesz komunistyczną nowomową.
Postaraj się trochę, aby nie cuchnelo tą bolszewicką propagandą


gos14:28, 28.04.2019
@crazyiwan
Masz rację. Ci nauczyciele ze względu na dobro dzieci nie chcieli ich dopuścić do matury :) Tylko ten wredny PiSowski rząd do tego nie dopuścił.


Polipoli14:46, 28.04.2019
Co taka krzywda bo własnymi dziećmi zająć się było trzeba ????


Ddd16:51, 28.04.2019
W życiu nie miałem w domu tak szczęśliwego "zakładnika"! Niestety... Radość minęła wraz z czwartkową decyzją ZNP...


Bogdan17:40, 28.04.2019
A rozumiesz chińskie powiedzenie: "obyś cudze dzieci uczył" ... Zapewne nie znasz i na pewno nie zrozumiesz. A szkoda. Człowiek wykształcony tak by nie napisał. Widać autor/autorka nie zgrzeszył pilnością do nauki.


Minia08:03, 29.04.2019
Napisz ksiazke o tym traumatycznym wydarzeniu - ze w koncumusialassie zając swoimi dziecmi :)
Czy ktos z komentujacych w ogole wie, ze calytydzien wolnego byl przez 3 dni ezgaminow+2 dni swiateczne?
To wolne i tak by bylo, bez wzgledu na strajk. I tak musielibysxiesie zająć dziećmi


Nick10:19, 29.04.2019
Do Minia: Masz dzieci? Bo wygląda na to, że sam/sama nie wiesz ile dni wolnego było. Nie tylko w egzaminy czy święta. A egzaminy w trakcie strajku miały jedynie klasy 8, a strajkują wszystkie szkoły. Co za głupota wypowiadać się, jak się nie wie takich rzeczy.


Olka12:14, 29.04.2019
Nick,
3 gimnazjum też miały. Jeśli chcesz wytykać komuś błędy, to najpierw się sam doinformuj.


Olaf22:19, 27.04.2019
Pozdrawienia dla nie strajkujących Nauczycieli , macie Racje , szkoła jest do nauki , nie dla Polityki !!


Rozbawiony23:02, 27.04.2019
Hoho, Olaf świetnie zapamiętał słowa towarzysza Gomułki, a które obecnie wciela w życie PiS (b)


tum12:43, 29.04.2019
senior kretino skazał ,że podwyżki dla nauczycielito korupcja polityczna


Haha22:57, 27.04.2019
Głodny nie jesteś sobą!!! Poszli po rozum do głowy jak wizja pensji poniżej minimalnej stała się faktem. Przecież przez dwa miesiące na wakacjach trzeba coś zarobić za nic nie robienie. Dno totalne broni się słowami " to dla dobra uczniów". Wstyd!!!


hi21:34, 28.04.2019
Wstydem jest ten durnowaty wpis


PPP23:05, 27.04.2019
Dzięki temu strajkowi społeczeństwo poznało prawdziwe możliwości intelektualne tej grupy zawodowej. Udostępniane chętnie przez nich BELFER SONGS pokazały granice możliwości wokalnych i intelektualnych. Okazało się, że dla niektórych grup dotacje unijne dla rolnictwa można lekką ręką przelać na pensje nauczycieli. Kto naucza więc nasze dzieci???


Rozbawiony23:26, 27.04.2019
Wystarczy nie kraść jak mawia chytra baba z Brzeszcz.
A skoro nie ma to znaczy że kradną jak Szwedzi w czasie potopu


Niedowiarek23:42, 27.04.2019
"Nie możemy postrzegać tej decyzji jako poddania się", "daliśmy radę!". Mógłby mi, któryś jaśnie oświecony nauczyciel przebrany za krowę śpiewająco wyjaśnić co autor miał na myśli? Bo jak rozumiem z tej wypowiedzi pana Stanisława to jesteście upojeni sukcesem, tak? Zatem gratuluje wygranej i dobrego samopoczucia. Hehe


Podsumowując23:49, 27.04.2019
Jedyne co ten strajk ukazał to żenująco niski poziom intelektualny strajkujących. Nic nie osiągnęli, nagrywali żenujące piosenki, przebierali się za krowy, robili nienawistne gesty i obrazki dla tych niestrajkujących, wyśmiewali się z uczniów. Jako jedyna grupa zawodowa nic nie wywalczyła podczas strajku! A co więcej stracili prawie całą miesięczną wypłatę bo uwierzyli cynicznym politykom i samorządowcom, że oni im pieniądze załatwią! Mogliście brać co wam załatwiła Solidarność. Pazerność i cynizm was zgubił, wyciągnijcie wnioski!


karma23:56, 27.04.2019
Lepiej bym tego nie ujął, a powyższa wypowiedź pana prezesa tylko potwierdza, że cały czas ZNP chodzi głównie, albo TYLKO o kasę, a nie żadne "zmiany na lepsze" - zaczęli strajk z powodu kasy, i zakończyli go też z powodu kasy. Kropka.


Doktorek23:52, 27.04.2019
Jeżeli jednak lokator z ul.Żeromskiego i jego świta, wypłacą niezgodnie z prawem pieniądze za czas strajku czyli "zaprzestania obowiązku świadczenia pracy" przez nauczyciele to pierwszy biegnę do prokuratury z zawiadomieniem o naruszeniem dyscypliny budżetowej miasta Mielca.


Miki02:10, 28.04.2019
To ja biegnę z Tobą.


Abc03:58, 29.04.2019
Ja też! Gdzie się spotykacie?


PPJK06:32, 28.04.2019
Panie Rajdaprosze popatrzeć w dół tak to słoma wam jeszcze wystaje z butów.


Mat06:46, 28.04.2019
Czemu będziecie strajkować ponownie od września? Nie szkoda wam czasu i pieniędzy przecież jest Lipiec sierpień .


Wyjaśnienie11:29, 28.04.2019
Odpowiedź jest prosta !
Nauczyciele mają płatne wakacje 100% tak jak za wykonywaną pracę, jeżeli więc utrzymają strajk przez okres wakacji to zwyczajnie nie otrzymają swoich pensji łącznie z dodatkami.
Zatem w okresie wakacji aby spłacać raty kredytów za swoje domy czy samochody i nie przymierać głodem, musieliby iść dorobić do Biedronki, na budowie lub też wyjechać na wakacyjne zbiory do Niemiec, Włoch czy Holandii :-)
Nie byłoby zatem wakacyjnych egzotycznych wyjazdów zagranicznych, wysypiania się do południa a jedynie "krew, pot i łzy" czyli proza życia statystycznego pracownika sektora prywatnego.


~~~~20:01, 28.04.2019
do Wyjaśnienie...uczę w szkole i jedynymi osobami od których słyszę o egzotycznych wyjazdach to księża...a swoją drogą jak rodzicom szkoda straconych dni nauki przez nauczycielski strajk to dlaczego wielu z nich nie posyła do szkoły dzieci tydzień przed końcem lub tydzień po rozpoczęciu roku szkolnego, bo wybierają się z dziećmi na zagraniczne wyjazdy???


ania12:35, 29.04.2019
do września powinni ich pozwalniać
i zatrudnić młode kompetentne osoby


Strefowy rodzic06:59, 28.04.2019
Dali się wypuścić i teraz poczują to na własnym grzbiecie. Obniżone wynagrodzenie, to niższa podstawa do wynagrodzenia za urlop, trzynastki i innych dodatków. To spowoduje, że do września głupota z nich wyparuje, bo samorząd nie może im wypłacić tych pieniędzy tak samo, jak nie może nagradzać, czy też finansowo motywować renegatów, co już w innych miastach wypłynęło, mimo wcześniejszych, hucznych zapowiedzi lokalnych władz i inspirowania tym do strajku. A ja, obywatel tego miasta i pracownik strefy, mieleckim włodarzom uświadamiam - patrzymy Wam na ręce. Także w kwestii płatności, z naszych podatków. Resztę zrealizuje rząd, okrawając relikt przeszłości, czyli tę słynną kartę.


Alex07:23, 28.04.2019
Jeżeli w strukturach urzędniczych są nauczyciele to strajk murowany. No. Pan Mleczko. Tylko kasa kasa.


Na wiązkach 07:29, 28.04.2019
dostalibyscie podwyżkę, ale normy do wykonania :)


My 07:49, 28.04.2019
I wychodzi prostota i ipospolstwo w komentarzach ! Jak nie mozeszpracowac na strefie to zastrajkuj ale nie zastrajkujesz bo ci strach nie pozwala ! Strajkujapielengniarkizle nauczyciele zle ! Ja jak bym byl prezesem jakiejs firmy na strefie to pensja 1000zl ! Dla dobrych pracownikow


Do My08:43, 28.04.2019
42 10
Szanowny Panie nauczycielu strajkujący. Nie zna Pan prawdziwego świata ludzi pracujących. Na strefie jak się komuś nie podoba to może się zwolnić i nie broni go żadna komunistyczna karta pracownika strefy. Prawdziwa praca od 7-15, 15-23,23-7. Uważa się Pan za kogoś lepszego bo wykształconego za pieniądze tego pospólstwa i prostactwa ciężko pracującego. Musi się Pan jeszcze wiele nauczyć!


Pracownik strefy 17:50, 28.04.2019
Do My... strajkować mogą tylko nieroby z budżetówki bo żyją z podatków *%#)!& na strefie, zapewniam że po jednym dniu pracy na strefie taki NAUCZYCIEL doceniłby stołeczek


ABC07:57, 28.04.2019
Piszcie dalej te głupoty i szczujcie swoje dzieci na nauczycieli . Tylko pamiętajcie ONI wasze dzieci w szkołach uczą. I tez się mogą odegrać za te chamskie komentarze rodziców !


do08:37, 28.04.2019
jak to "odegracsie" ? to nauczyciele na dodatek są mściwi? a dalej jadąc to również niesprawiedliwi, bo rozumiem, że za wiedzę ucznia w swej zemście (cztaj odegraniu się) dwóje będą dawać? a fe....co za kasta , jak niski poziom reprezentuje a chcą szacunku,Za co? za taką postawę?


Nauczyciel08:15, 28.04.2019
Trolle miały dzisiaj pracowitą noc! Wyśpij/cie się dobrze bo brak snu plus sztucznie podsycana nienawiść prowadzi do chorób wszelakich. Pamiętaj/cie jednak, na złych emocjach, nienawiści i tak negatywnej energii, nikt nigdy niczego dobrego nie zbuduje. To się nie uda! A jeśli wam chodzi o destrukcję, to też się na tym przejedziecie. Peace and love!


Olka12:16, 29.04.2019
Niech karma wróci do tych wyzywających i obrażających wszystkich :)


Truth08:17, 28.04.2019
Albo ci ludzie w tym Mielcu tak bardzo sfrustrowani, albo trolle tak dobrze opłacani...


Stop nienawiści08:19, 28.04.2019
A jad się sączy, sączy, sączy i zaleje cały świat. Nanana...


Kierowca cysterny18:13, 28.04.2019
Jad kolego to się sączył od strajkujących do tzw. "łamistrajków". Tyle tego, że by się w cysternie nie zmieściło.


Do nauczycieli - nie08:47, 28.04.2019
Szanowni Panie i Panowie nauczyciele strajkujący. Nie znacie prawdziwego świata ludzi pracujących. Na strefie jak się komuś nie podoba to może się zwolnić i nie broni go żadna komunistyczna karta pracownika strefy. Prawdziwa praca od 7-15, 15-23,23-7. Uważacie się za lepszych bo wykształconych za pieniądze tego pospólstwa i prostactwa ciężko pracującego. Musicie się jeszcze wiele nauczyć! Przykro to stwierdzić:(


Lol09:03, 28.04.2019
To się zwolnij . Przecież rząd daje kasę na wszystko a ofert pracy jest dużo. Zastrajkujcie a nie siedzicie cicho jak myszy pod miotłą. Tylko właśnie nie macie odwagi ! Prawo do strajku ma każdy !!! Żal wam ze inni chcą normalności a nie jałmużny! Nie narzekaj tylko zrób coś żebyś miał lepiej .


Tak,09:06, 28.04.2019
żal mi, że jakieś roszczeniowe lenie chcą podwyżek z moich podatków, a na nie nie zasługują.


Brys09:15, 28.04.2019
Od zawsze intuicyjnie wiedziałem , że mądrych ludzi jest w społeczeństwie jakieś 15 proc. Odkąd istnieje internet to przeświadczenie stało się pewnością. Najgorsze jest to że to "strefowe" nieuctwo dorwało się do klawiatury i wylewa swoje frustracje.


Kurator ze Szczecina16:17, 28.04.2019
Problem jest taki, że to nauczyciele swoje frustracje przelewają na dzieci w szkole!


Brys17:46, 28.04.2019
@kuratir że Szczecina, to ty w piątek skakałeś z wiaduktu?


Bolek09:42, 28.04.2019
Jeżeli nauczycielom nie podoba się ich praca, to pora się zwolnić. A najlepiej by było jakby tą tzw kadrę nauczycielską zwolnić i od nowa przyjmować na kontrakt a jak się sprawdzi dopiero na czas nieokreślony, płaca zależna od wyników nauczania!!!


Basia21:37, 28.04.2019
Bolek widać żeś Bolek.


Minia07:59, 29.04.2019
Dobrze , zwolnijmy wszystkich.
Kto wtedy bedzie uczył?


Rysiok10:00, 28.04.2019
Myślę, że w Mielcu nauczyciele mieli nieco więcej inteligencji. Nie było ryczących krów i beczących baranów. Może jednak trzeba im zapłacić za ten strajk. Jak myślicie ?


;-)11:30, 28.04.2019
Z naciskiem na "nieco" !


marysia10:01, 28.04.2019
Obecnie poziom nauczania w szkołach to jest kompletne dno. Dawniej uczeń po skończonej szkole przyzakładowej posiadał większą wiedzę jak obecnie kończący studia np. plibudę lub AGH.Totalna tragedia.


Brys15:37, 28.04.2019
A co Marysia skończyła?. Niech Marysia raczej wróci do kuchni.


marysia18:25, 28.04.2019
Dla Ciebie "bryś" jest mgr. inż. po dawnym AGH kierunek "Materiały kolorowe"


Brys19:08, 28.04.2019
No to Marysia mi nie zaimponowała. To raczej był najluźniejszy wydział na AGH. ps. Jaki był próg punktowy żeby się tam dostać?.


Ha haha 20:02, 28.04.2019
Marysieńka pewnie humanistka i w matematyce się gubi , bo o progach nawet pojęcia nie ma ,bo doczynienia nie miała. Marys są proste i trudne kierunki !


?Materiały kolorowe?20:09, 28.04.2019
Ha ha Marysia to szkole krwawiecka kończyła , ha ha


Alan04:10, 29.04.2019
Niestety zawsze było i jest tak, że przeważnie absolwenci szkół średnich są niedouczeni na wejściu na dobrą uczelnie wyższą.


Brys10:22, 29.04.2019
widzę , że dużo tu "absolwentów szkół przyzakładowych".


Lamentowiecz10:28, 28.04.2019
Drodzy Mielczanie, jestem nauczycielem, jak czytam Wasze komentarze to nie wiem jak mam zareagować. Odnoszę wrażenie, że wylewacie na nas-nauczycieli swoje życiowe frustracje i lęki. W szkole Wam nauka nie szła i teraz wyżywacie się w internecie na strajkujących, mieliście słabe oceny w szkole i winicie belfrów teraz, nie udało wam się w życiu, pracujecie na strefie i macie żal do całego świata o ten stan rzeczywistości. Odreagowujecie na nas swój stres, kompleksy. Rządacie od nas, abyśmy Wasze zieci wychowywali, a gdzie Wy z tym jesteście? Macie roszczenia i pretensje do szkoły, ale nie do siebie i dzieci. Oczekujecie Wszystkiego od nas, a wywalewacie tylko hejt.


LEONN10:38, 28.04.2019
DROGI NAUCZYCIELU, TO ŻE SIĘ Z WAMI KTOŚ NIE ZGADZA TO NIE ZNACZY ŻE HEJTUJE.


Strefowicz11:01, 28.04.2019
Za "żądacie", które napisałeś przez "rz", powinni ci dyplom odebrać. I właśnie tacy uczyciele, uczą nasze dzieci. Dramat.
P.S. Pracuję na strefie, ale to nie znaczy, że jestem nieukiem. Mam ukończoną polibudę, więc sobie wypraszam.


Wyrobnik Systemu11:25, 28.04.2019
"RZĄDACIE" ?!
Serio jesteś nauczycielem ? To pewnie dyplomik zrobiony na jakiejś Wyższej Szkole Lologii i Pedałogogiki w ośrodku akademickim typu Pcim Duży lub od biedy Kurozwęki k.Staszowa ?


Do lamentowicz12:10, 28.04.2019
Żeby ten niedouczony nauczyciel wiedział ile na strefie przy maszynach za grosze pracuje ludzi po studiach i z językami obcymi to by się zaszył głęboko z tym swoim "rządacie" i nie wystawiał się na pośmiewisko.
Zapewne sfrustrowany nauczyciel WOS, plastyki albo muzyki bo nie może dawać korepetycji. Ech szkoda gadać....


odp12:38, 28.04.2019
W szkole nie bardzo nam szło bo mieliśmy takich nauczycieli jak Ty.


Corso16:15, 28.04.2019
Kolego to odwrotnie jest, nie udało się w życiu więc taki "po studiach" zostaje nauczycielem. I to jest wasz dramat, że co najmniej połowa z was nie nadaje się do kontaktu z dziećmi i młodzieżą, bo się wam nie chce i wszystko się wam należy!


do Strefowicza20:16, 28.04.2019
Nie musisz pracować na Strefie - skoro skończyłeś polibudę, z otwartymi ramionami przyjmą Cię do technikum. Oferty pracy na stronie kuratorium. W mieleckich technikach uczą emeryci, bo jakoś inżynierowie nie "biją się" o te miejsca pracy. A przecież ta praca to zero wysiłku. Warto spróbować.


Strefowicz07:28, 29.04.2019
Do "do Strefowicza"...ty tak na serio? W związku z tym, że nauczyciel wali w poście rażące ortografy, mam iść uczyć do jakiegoś technikum, bo skończyłem politechnikę? Ta logika, to wrodzona, czy nabyta? Ja od początku miałem pomysł na siebie. Niczego nie muszę próbować. Ale skoro Wam (nauczycielom) jest tak źle, to jak najbardziej możecie wejść na wolny rynek i zmienić swój smętny los, zamiast zatruwać wszystkich dookoła narzekactwem.


LEONN10:36, 28.04.2019
NASTĘPNA GRUPA NIEDOCENIANYCH PO PRAWNIKACH I LEKARZACH. ROBIĄ CO CHCĄ MAJĄ SIĘ ZA OŚWIECONYCH, A CIEMNA MASA MA RZYKLASKIWAĆ.


Wyjaśnienie11:19, 28.04.2019
Kto wie dlaczego strajk zawieszony został do września ?! Odpowiedź jest prosta !
Nauczyciele mają płatne wakacje 100% tak jak za wykonywaną pracę, jeżeli więc utrzymają strajk przez okres wakacji to zwyczajnie nie otrzymają swoich pensji łącznie z dodatkami.
Zatem w okresie wakacji aby spłacać raty kredytów za swoje domy czy samochody i nie przymierać głodem, musieliby iść dorobić do Biedronki, na budowie lub też wyjechać na wakacyjne zbiory do Niemiec, Włoch czy Holandii :-)
Nie byłoby zatem wakacyjnych egzotycznych wyjazdów zagranicznych, wysypiania się do południa a jedynie "krew, pot i łzy" czyli proza życia statystycznego pracownika sektora prywatnego.


kuba11:30, 28.04.2019
święta racja


Józek11:37, 28.04.2019
Bla BlaBla ZNP. Pokazaliście anty-autorytet, ośmieszyliście nauczycieli, również tych, którzy mądrzejsi, bo nie strajkowali!!! Żal Was oglądać i słuchać!!! Zaśpiewajcie sobie belfers song na pocieszenie. Tyle Wam dał ten strajk, czyli nic, a dużo odebrał!!!


Asi12:29, 28.04.2019
No przecież na wakacje trzeba pojechać i odpocząć po ciężkim roku. To by była tragedia dla nauczyciela jakby musiał odrabiać w wakacje. Lepiej zacząć znów we wrześniu.


gos14:26, 28.04.2019
Jakby strajkowali w wakacje to musieli by przychodzić do szkoły... i jeszcze by nie mieli płacone. A tak nie będą przychodzić i będą brać pieniądze. Oczywiście w trosce o dobro dzieci.


Janek 20:05, 28.04.2019
Niech strajkują w lipcu i sierpniu....okupacyjne i ma determinacje głodówka


Mania07:55, 29.04.2019
A wiesz ze walacjesa dla uczniow a nie nauczycieli?
To skoro kazeaz nauczycielom pracowac w wakacje to swoje dziecko tez wysleaz do sZkoły, zeby nie mialo w ogoleodpoczybku?


mama12:33, 28.04.2019
Byłam dziś na spacerze na wszystkich szkołach białe flagi,brawo Polski Rząd stanęliście na wysokości zadania,moje dzieci cieszą się.


Kris12:49, 28.04.2019
Szanowni Nauczyciele nie dostaniecie wynagrodzenia za strajk a ja pytam dlaczego?Jakie to zwiazki to ZNP ze nie zabezpieczyly funduszy na ten cel.Gdziesa wasze skladki.Ktoprzygotowywal ten strajk.Trzebaposzukacwinnych.A uczyli w szkole, ze najpierw dwa razy pomysl a pozniej to zrob.


Ho hoho 13:13, 28.04.2019
Nauczyciel to nie prawnik ani lekarz !!!!!!!!! Studia na nauczyciela można zrobić jak każde inne , tak samo jak każdy może zmienić prace jak mu nie odpowiada ! A szkoły płatne w modę wchodzą wiec Powidzenia !


mielecpany13:29, 28.04.2019
Jak można narzekać o wynagrodzenie ( wykorzystując do tego nasze dzieci jako zakładników ),I tak kurczowo trzymając się jednej pracy ( gdzie honor,duma ) przecież w MIELCU ofert pracy nie brakuje .


Nauczyciel13:29, 28.04.2019
Wszystkim ,którzy opluwają nauczycieli doradzam skończenie studiów, a potem zapraszam do szkoły i od razu życzę powodzenia. Może wówczas przestaną wylewać jad i zazdrościć nauczycielom, ale przede wszystkim zaczną ich rozumieć. Lepiej skupić się na własnym życiu i myśleć o swojej przyszłości, tak jest zdrowiej.


NIKA13:46, 28.04.2019
JESTEM PO STUDIACH. NIE ZAZDROSZCZĘ PANU / PANI; NIE KAŻDY SIĘ DO TAKIEJ PRACY NADAJE. ALE BEZ PRZESADY SAMI PAŃSTWO WYBRALI TAKI ZAWÓD. NIE MA I NIE BYŁO CHYBA PRZYMUSU PODEJMOWANIA ZAWODU NAUCZYCIELA. ZAWODOWO PRACUJE PONAD 19 LAT I JAK NIE ODPOWIADAŁY MI WARUNKI PRACY LUB PŁACY TO NAJZWYCZAJNIEJ W ŚWIECIE ZMIENIAŁAM ROBOTĘ. GODZILI SIĘ PAŃSTWO NA TAKIE WARUNKI PŁACOWE Z JEDNOCZESNYM PRZYZNANIEM PEWNYCH PRZYWILEJÓW JAK NP: WAKACJE, FERIE, 13, ROCZNE URLOPY - WSZYSTKO PŁATNE. OK. CHYBA PAŃSTWO JEDNAK NIE ZAUWAŻAJĄ JAK WYGLĄDA PRAWDZIWE ZYCIE W REALU. A DYSKUSJA O SKOŃCZENIU STUDIÓW TO CHYBA TEŻ PRZESADA. LITERY I CYFRY CHYBA SIĘ TEŻ NIE ZMIENIAJĄ Z TYGODNIA NA TYDZIEŃ, A JEŚLI CHODZI O SZKOŁY ZAWODOWE / BRANŻOWE TO CHYBA KPINA - NAUKA ZUPEŁNIE ODERWANA OD AKTUALNYCH REALIÓW I DOSTĘPNYCH TECHNOLOGII. PROSZĘ MOJEJ WYPOWIEDZI NIE TRAKTOWAĆ JAKO JAKIŚ HEJT ( BO TERAZ JEST TAKA MOWA NA OKREŚLANIE OPONENTÓW I ICH PUNKTU WIDZENIA). ROZUMIE, ŻE KAŻDY CHCE MIEĆ LEPIEJ I WYGODNIEJ, ALE NIC NIE STOI NA PRZESZKODZIE ABY O SWOJE SPRAWY ZADBAĆ SAMEMU I NIE OCZEKIWAĆ MANNY Z NIEBA WIKŁAJĄC W TO CZĘŚĆ LOKALNEJ SPOŁECZNOŚCI .


Jasne 13:50, 28.04.2019
Człowieku większość ludzi teraz ma studia i to nie takie jak Ty , tylko nie każdy zarabia tak dobrze jak nauczyciel ( 18 godzin tygodniowo ) o wolnym nie wspomnę !!!


Chętny do pracy18:02, 28.04.2019
Do Nauczyciel....Do której szkoły przyjmują bez znajomości????? Podaj namiary


Karolina14:06, 28.04.2019
spokojnie mielczanie nie martwcie sie, nauczyciele nie protestowali za darmo. Zostanie im wszystko wyrównane w kolejnych miesiącach


Miki14:11, 28.04.2019
Jak Wam warunki nie pasują to wypowiedzenia proszę składać. Młodzi nauczyciele po studiach z większą wiedzą Was zastąpią.


Polipoli14:49, 28.04.2019
Taki jesteś pewien??? Ze lepsi i z większa wiedza ??? To powodzenia życzę oby ci lepsi uczyli twoje dzieci, bo tym młodym jakoś bardzo się nie pali!


gos14:23, 28.04.2019
Nie ma czegoś takiego jak zawieszenie strajku. Albo jest strajk albo go nie ma. To tak jakby robić strajk głodowy z przerwą na obiad.


.18:52, 28.04.2019
Bo według ich logiki można być trochę pijanym i trochę trzeźwym


Do lol14:43, 28.04.2019
iestety nie każdy szary człowiek może zastrajkowac... żeby strajk był legalny trzeba przeprowadzić referendum wśród wszystkich pracowników firmy i conajmniej 50% musi się opowiedzieć za strajkiem ... Nauczyciele, pielęgniarki, lekarze to duża grupa zawodowa więc jest im łatwiej zorganizować strajk niż zwyklemu Kowalskiemu ze strefy...


mi814:43, 28.04.2019
drodzy nauczyciele zostaliście zakładnikami POlitykaBroniarza który wymyślił w czasie strajku fundusz wsparcia haha ,a gdzie wasze składki a gdzie wypracowane środki z wynajmów ( 7 pięter wieżowca w Warszawie , 6 hoteli , 5 sanatoriów taki spadek po komunie )


sumi14:50, 28.04.2019
jakby PIS był mądry to pierwsze to zlikwidowałby kartę nauczyciela i 40 godz pracy w tym 25 przy tablicy 15 na sprawdzanie klasówek itp i na przygotowanie do lekcji , wtedy 40 % nauczycieli tych niedouczonych i słabych do innej pracy to wtedy bez podwyżek taki dyplomowany miałby 7000 zł brutto


Janek20:04, 28.04.2019
Jak PiS tylko zacznie temat karty nauczyciela to zaraz z Brukseli przyjednie słonce Peru i inni nieudacznicy protestowaz że to zamach na demokracje i inne cuda po 89 roku


Xzs07:56, 29.04.2019
Ale pis nie jest mądry: )


12315:00, 28.04.2019
Sie nastrajkowali.powinni im obciac pensje za ten czas bezrobocia i po premiach pojechac minimum pol roku


Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


D15:41, 28.04.2019
Jak można aż tak nienawidzić, a zdecydowana większość to katolicy. Jak wam źle to zostańcie nauczycielami, będzie wam lepiej. HEJT na publicznej odjął wam rozum, a może nie. Podobno ponad połowa społeczeństwa to durnoty, które niczego nie rozumieją, a na pewno nie myślą przyczynowo- skutkowo. Są manipulowane, nie mając o tym pojęcia.


Smerfetka16:11, 28.04.2019
Kolego teraz to już nikt nie będzie chciał być nauczycielem, bo mało komfortowe jest być z góry kategoryzowanym jako ciamajda!


poiuyt15:56, 28.04.2019
Dzieci z wszawica, zapaleniem oskrzeli, pluc a nawet z gruzlicawyslecie do szkoly niech zarazaja nauczycieli, ich dzieci!!! Moja zona bylawyslana przez sanepid na badania bo dziecko z gruzlicachodzilo do szkoly i kazde jej kaszlniecie przez kilka tygodni nas niepokoiloaz do otrzymania wynikow. Nikogo z Was to nie interesuje ze przez te dni drzelismy o nasze male dzieci. Wy nawet nie wiecie ze przez 6 dni byly egzaminy wiec i tak nie bylozajec szkolnych ale rodzice o tym nie wiedza.... Wy bedzieciepisac o SSE - jak pracujecie na SSE ze codziennie na przerwie w sklepach sa kolejki po piwo.... czy widzielicie nauczycieli stojacych na przerwie z piwem w reku? Czy codziennie nosicie torby pracy do domu jak nauczyciele??? Potraficie ziacnienawiscia bo kilka dni musielisciezajacsie swoimi dziecmi, zarabiacie po 3-4 tys za 168 godz bycia na firmie bo malo kto z Was naprawde tyle godzin pracuje. Kto z Was musialskonczyc 4-6 podyplomowych by zarabiac tyle samo??



Jea16:57, 28.04.2019
Chłopie jak twoja żona ma myślenie jak Ty to Chryste Broń nas przed taka nauczycielka !!!


Motłoch z SSE17:14, 28.04.2019
Zapraszam w takim razie do nas na strefę i w przerwie na piwko razem z nami.
Po jaki uj się żalisz, wbijasz do nas i masz raj na ziemi a nie z tym zawszonym i kaszlącym motłochem się musisz męczyć.


Zik17:35, 28.04.2019
Nie noszę toreb pracy do domu, bo to by była kradzież. Trzeba efektywnie wykorzystywać czas pracy tak, aby dzieci nauczyły się wszystkiego w szkole, bo to za to płacimy twojej żonie. Wtedy i ona nie będzie nosić roboty do domu.


mario197820:38, 28.04.2019
ja z pracy nie wynoszę bo pracuję 8 godzin , a nie 4 lub 5 . Można zostać w pracy do pietnastej i kartkówki czy jakieś testy sprawdzić.


do Zika21:59, 28.04.2019
Widzę, że masz pojęcie o pracy nauczyciela!



Stanisław Lem17:38, 28.04.2019
wypowiedział słynne już zdanie: "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów". I jakże się z Nim ie zgodzić kiedy czyta się te komentarze!!!


Maciej17:48, 28.04.2019
Aż 28 polubień i mega 3 udostępnienia, to oznacza giga poparcie ogromne zainteresowanie tym tłumaczeniem. Tak się kończą polityczne hucpy zawodu, który od polityki powinien być jak najdalej.


Janek17:53, 28.04.2019
Jeszcze nigdy w histori tak niewielu spiepszyłoszaczunek nauczycieli wielu


Bogdan19:19, 28.04.2019
A znasz "Janku" wynik Referendum? Dokształć się i dowiedz, czym jest DEMOKRACJA.


Janek19:59, 28.04.2019
Jakiego referendum?wewnątrz ZNP czy dla tvn?


Mielczanin18:20, 28.04.2019
DNO DNODNO.. Śmiech na sali.. Nauczyciele.. Porażka pełna gębą.. Nie zasługujecie na żadne podwyżki.. Rad robi z wami co chce.. Ha haha


obserwator jeden18:37, 28.04.2019
Do wychowania i nauki dzieci nie nadajecie się. Proponuję wziąć fizyczną pracę, będziecie mieli czas na przemyślenia nad sobą i swoim terrorystycznym postępowaniem.


Bogdan19:21, 28.04.2019
W zamian proponuję uzyskać właściwe wykształcenie i popracować z "kulturalną" młodzieżą, choćby z klas 5÷8. Na zdrowie ! ;-)


ktoś tam07:20, 29.04.2019
A to ty twierdzisz ze tylko nauczyciele są wielce wykształcenii?? Praktycznie w każdej firmie są ludzie po studiach i to nie byle jakich wyższych szkołach *%#)!& w stołek tylko po Politechnikach gdzie łatwo nie było. Polowa z tych co mnie uczyła to bez ksiązki by lekcji nie poprowadziła bo sami nic nie wiedzą chociaż tłuką jedno i to samo co roku w kilku klasach.


Monika12:17, 29.04.2019
Sam wychowuj swoje dzieci - nauczyciele są od uczenia i WSPOMAGANIA procesu wychowania, a nie odwalania roboty za rodzica :)


zxc.19:39, 28.04.2019
A życie będzie toczyło się dalej..Jak się coś robi to trzeba przewidywać co z tego może wyjść.
Szlachectwo podobno zobowiązuje. Tu z racji na PRL to wyższe wykształcenie i bycie Elytą narodu.
Nie zazdroszczę nauczycielom efektów ich strajku. Atmosfera w pracy to rzecz ważna.
A tu kilka problemów. Raz to brak kasy za dni strajku, dwa słowa i czyny jakie padły pod adresem nauczycieli nie strajkujących, rodziców i uczniów, trzy to poczucie porażki, przegranej, postawienie na złego konia( postkomunistę pana B.).
Do końca roku już niedaleko. Przez wakacje emocje częściowo opadną. Mam nadzieję, że opcja strajku od 1 września wyparuje bo będzie z Wami jeszcze gorzej.
Nikt nie jest ideałem, ale od Was społeczeństwo wymaga jedynie kilku rzeczy.
Wiedzy i kompetencji, a z tym bywa różnie, szacunku do ucznia i jego aspiracji, a w razie zagubienie co w młodym wieku się zdarza, do pokazywania im perspektyw.
To co można było zobaczyć w tv to pogrążyło Was i trzeba sporo czasu by ludzie zapomnieli.


do Komentatorów20:20, 28.04.2019
Czytam i czytam te komentarze i mam wrażenie, że pisało je kilka osób - treść prawie taka sama. Czyżby na zamówienie???


No21:13, 28.04.2019
To sobie na łapki teraz popatrz


J20:30, 28.04.2019
Podobno ten Rajda z ZNP tez teraz miał wybory i pomimo sędziwego ????wieku dalej się pchał na stołek, a przy okazji marzy mu się jeszcze stołek dyrektora lub wicedyrektora ZST. Dziadku! Na emeryturę idź , a nie mącisz !!!


Przedsiebiorca21:43, 28.04.2019
Proponuje uczciwie od września jeśli nadal będą strajkować, nie obsługiwać tych państwa w sklepach, punktach usługowych , urzędach itp. pokażmy im że my też chcemy godnie żyć a te ich podwyżki to nic innego jak tylko droga do podwyższenia podatków dla przedsiębiorczych obywateli


Haha12:22, 29.04.2019
To co, sprzedawca będzie musiał przed kasowaniem zakupów zapytać "Jaki zawód Pan?Pani wykonuje?" xDD


Aannaa22:02, 28.04.2019
Nauczyciele bali sie ze strajk sieprzeciagnie na czas wakacji i ze pieniazkow nie bedzie za lezenie do gory plecami wiec trzeba byloodpuscic. Wstyd ze tak szybko odpuscili. A matury i rozdanie swiadectw i tak by sieodbyly. Takze wcale nie musieli wracac, ale co to byby by wakacje bez pienizkow.


Mania07:47, 29.04.2019
Strajk pokazal jak zalosne i bez kultury jest nasze spoleczenatwo. Ludzie jak mozwciewypisywac tak obrazliwe rzeczy, o osobach które codziennie nauczaja i opiekujasie waszymi dziećmi? ! Wstyd!
Przykro sie to czyta. Niski poziom kultury w spolecenstwie


Rafal07:50, 29.04.2019
pis lubi swoich wyborców , są tacy chamscy a jednoczesnie uważają się za świętych , tacy pryma sort.


Rafalek12:15, 29.04.2019
Rafale idąc Twoim tokiem myślenia PiS ma grubo50 procent poparcia obywateli.....cieżko te nadchodzące wybory widze dla schetyni i starych mistrzów komunizmu


kx08:04, 29.04.2019
Teraz czas na wypowiedzenia dla strajkujących , następnie przyjąć na nowych warunkach (stawka podstawowa) a zaoszczędzone pieniądze podzielić na normalnych nauczycieli którzy pracowali .


-08:30, 29.04.2019
Pozdrawiam niestrajkujących nauczycieli... Jesteście wielcy...


-09:41, 29.04.2019
... jak dzbany


Rafal10:05, 29.04.2019
Nie zajadać pomioty pisowskie


olin12:38, 29.04.2019
nie dla PartiiOszołomów


bolek12:40, 29.04.2019
precz z dyktaturom kobiet


Olka12:21, 29.04.2019
Do "Do lamentowicz" - to niech dą do innych miejsc pracy - Mielec to nie tylko strefa.
Do tych co piszą komentarze w stylu "bo mieliśmy takiego nauczyciela jak Ty" - nauczyciel nigdy nie wykona za nikogo 100% pracy, trzeba też sie uczyć samemu.
Myślisz że nauczyyszsie grać na skrzypcach jak bedzieszchodzil raz w tygodniu na 40 minut zajęć? - NIE. Trzeba też ćwiczyć w domu. Tak samo jest z każdym przedmiotem skzolnym. W domu też trzeba troche poczytać, poćwiczyć, wykonać zadania




1 komentarz:

  1. Jestem tu, aby poświadczyć, co ten wielki rzucający zaklęcie zrobił dla mnie. Nigdy nie wierzę w rzucanie zaklęć, dopóki nie miałem ochoty tego spróbować. Ja i mój mąż mieliśmy wiele problemów z życiem razem, on nie zawsze będzie mnie uszczęśliwiał, ponieważ zakochał się w innej kobiecie poza naszym małżeństwem Starałem się, żeby mój mąż opuścił tę kobietę, ale im więcej z nim rozmawiam Im bardziej mnie zasmuca, tym moje małżeństwo popadło w rozwód, ponieważ nie zwraca na mnie uwagi. Tak więc z całym tym bólem i niepokojem, postanowiłem skontaktować się z tym rzucającym zaklęcia, aby sprawdzić, czy wszystko może się między mną a mężem wytrenować. ten czar DR PEACE powiedział mi, że mój mąż jest naprawdę w wielkim bałaganie, że był czarującą magią, więc powiedział mi, że zrobi wszystko jak zwykle. kontynuował i rzucił zaklęcie dla mnie, po 3 dniach rzucił zaklęcie na mojego męża, który całkowicie się zmienił, przyszedł przepraszając mnie i mówiąc, jak mnie potraktował, że nie wiedział, co robi, ja i mój mąż wracamy Naprawdę dziękuję DR PEACE za przywrócenie mojego męża do siebie, chcę, żeby wszyscy skontaktowali się z nim dla tych, którzy mają jakiekolwiek problemy w związku z problemami związanymi z małżeństwem i związkami, rozwiąże to dla ciebie. Jego adres e-mail jest tutaj: doctorpeacetemple@gmail.com
    WhatsApp: +2348059073851
    Viber: +2348059073851

    OdpowiedzUsuń

Czego oczekuję od mieleckich posłów? Czyli słów parę o zarażaniu nienawiścią.

  Patrzę, jak wielu z was, na polską scenę polityczną i, pewnie znowu jak wielu z was, ogarnia mnie obrzydzenie i przerażenie jednocześnie...